• Dzień rodziny
          • Dziękuję Ci, Mamo, dziękuję Ci Tato…

16.06.2023

Pod takim hasłem odbyło się 15 czerwca spotkanie uczniów klasy 3d z rodzicami. Przenieśliśmy Rodziców w świat dziecka. Pokazaliśmy naszą wersję „Rzepki” oraz „Lokomotywy” Juliana Tuwima. Rodzice wykazali się genialną znajomością „Lokomotywy” i wyrecytowali wiersz niemal w całości. Następnie brali udział w konkursach – śpiewali piosenki, odgadywali zagadki, a nawet rozsupłali węzeł gordyjski. Było też sporo ruchu-pląsy i tańce. Porwaliśmy Rodziców do rock and rolla i belgijki. Ruch był szczególnie pożądany, gdyż stoły uginały się od przepysznych ciast upieczonych przez Rodziców, za co dziękujemy. Wierszami i piosenkami podziękowaliśmy Rodzicom za trud włożony w nasze wychowanie. Wręczyliśmy im skromne, ale własnoręcznie wykonane upominki, złote szkatułki i papierowe słoneczniki. Dziękujemy, że Was mamy.

• Przyjaciele zippiego
          • Zakończenie programu Przyjaciele Zippiego!

16.06.2023

Uczniowie klasy 1B przez cały rok szkolny realizowali program profilaktyki zdrowia psychicznego „Przyjaciele Zippiego”. Celem programu było uświadomienie dzieciom, jak należy radzić sobie z trudnościami napotkanymi w życiu. Program uczył, jak szukać sposobów rozwiązywania problemów, jak prosić o pomoc i jak ją oferować innym. Najważniejszą zasadą było wybranie odpowiedniego rozwiązania, które pomoże dziecku poczuć się lepiej i nie skrzywdzić przy tym innych.

• Konkurs
          • Pocztówka z uśmiechem

16.06.2023

Nasza szkoła wzięła udział w Konkursie plastycznym „Pocztówka z uśmiechem” organizowanym przez Szkołę Podstawową im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Czersku.

Dwie uczennice otrzymały wyróżnienia :

Inga Suchorowska kl. 1a

Zofia Szaleniec kl. 2c

Dziękujemy wszystkim pozostałym uczestnikom za udział w konkursie a zwyciężcom gratulujemy zdobytych nagród.

• Wycieczka do Łodzi
          • Wycieczka Globtroterów Ósemki do Łodzi

Dzień pierwszy: Centrum Nauki i Techniki EC1

Dzień drugi: kamienice na ulicy Piotrkowskiej, Pomnik Łódzkich Fabrykantów, Pasaż Róży, Pałac Poznańskiego, Cmentarz Żydowski, stacja Radegast, Willa Kindermanna, gra miejska na ulicy Piotrkowskiej pn. „Filmowy Testament”.

Dzień trzeci 20km 🤪 Warsztaty - Skarpeciaki Księży Młyn, Willa Herbsta, Kompleks Monopolis, Centralne Muzeum Włókiennictwa, Filmowa Piotrkowska, Trasa Bajkowej Łodzi, Łódzkie Murale, Manufaktura

• Wycieczka zerówki i 3D
          • Klasa zerowa i 3d w Srebrnej Górze

14.06.2023

12 kwietnia skoro świt wyruszyliśmy do wioski indiańskiej w Srebrnej Górze, gdzie powitali nas Indianie. Po pomalowaniu twarzy przyjęto nas do plemienia Czejenów. Sam Wielki Wódz oprowadził nas po wiosce i bardzo ciekawie opowiadał o zwyczajach Indian. Następnie, jak przystało na wojowników, strzelaliśmy z łuku do tarczy i polowaliśmy na bizony rzucając dzidami. Sprawnie pokonaliśmy indiański tor przeszkód. Ścigaliśmy się na nartach i polowaliśmy na lisa Wojtka. Teraz przyszedł czas na posiłek, samodzielnie usmażone kiełbaski. Na zakończenie żona Wielkiego Wodza opowiedziała nam piękną indiańską legendę, którą okraszał grą na indiańskim flecie sam Wódz. Wreszcie… zakupy! Dominowały tomahawki i łapacze snów. Okrzykiem howgh” pożegnaliśmy sympatycznych Indian. Żal było opuszczać tą zieloną wioskę.

•  Zosia Szaleniec
          • Nasza laureatka!

13.06.2023

Miło nam poinformować całą społeczność szkolną, że nasza uczennica reprezentantka świetlicy szkolnej Zofia Szaleniec z klasy II c została wyróżniona przez Wrocławski Klub Anima w Ogólnopolskim konkursie plastycznym pt. "Bohater z bajki" organizowanego przez Dolnośląską Bibliotekę Pedagogiczną. Praca Zosi zostanie wyeksponowana na Oddziale Pediatrycznym Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego we Wrocławiu. Gratulujemy!
            Tekst i zdjęcia K. LEGUT, A. RICHTER, M. SZMUC

• Konkurs Języka Angielskiego

13.06.2023

W ubiegłym tygodniu w naszej szkole odbyły się konkursy języka angielskiego klas 4, 5, 6 i 7. Uczniowie prezentowali wysoki poziom a walka była zacięta.
            Oto zwycięzcy:

• Wycieczka 8d
          • Wycieczka klasy 8d w Góry Bystrzyckie

13.06.2023

W czerwcu uczniowie klasy 8d wraz z opiekunami udali się na trzydniową wycieczkę w Góry Bystrzyckie. Pobyt obfitował w piesze wędrówki wśród przepięknie ukwieconych łąk, gry sportowe, a także służył integracji uczniów. Pogoda była mieszana, pierwszego dnia padało, co w niewielkim stopniu wpłynęło na zmianę planów spacerowych. Podczas wyjazdu uczniowie zdobyli szczyt Jagodna i podziwiali panoramę okolicy z wieży widokowej. Wycieczka udała się, wszyscy zrelaksowani wrócili do Świdnicy.

• Dama Orderu Uśmiechu

W dniu 5 czerwca 2023roku do grona Dam i Kawalerów Orderu Uśmiechu dołączyła Pani Izabela Katarzyna Mrzygłocka.
            Uroczystość miała miejsce w Publicznej Szkole Podstawowej Specjalnej nr 10 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Wałbrzychu. W ceremonii wręczenia Orderu uczestniczyło wielu znamienitych gości, a wśród nich Damy i Kawalerowie Orderu Uśmiechu.
            Order, zgodnie z procedurami, wręczył Pan Marek Michalak Kanclerz Kapituły Orderu Uśmiechu . Pasowanie i przysięga Damy Orderu nastąpiły po wypiciu soku z cytryny i obdarzeniu uczestników uroczystości promiennym uśmiechem.
            Gratulujemy i już dziś zapraszamy Panią Katarzynę Mrzygłocką na spotkanie ze Społecznością naszej szkoły.

• Wiktoria Panas
          • Konkurs pt. „Zwierzęta leśne”

13.06.2023

W kwietniu 2023 roku wzięłam udział w konkursie wojewódzkim pt. „Zwierzęta leśne” zorganizowanym przez DZPK Oddział w Myśliborzu. Konkurs skierowany był dla uczniów z klas VII i VIII szkół podstawowych. W pracy konkursowej należało przedstawić wybrane zwierzę leśne, uwzględnić jego cechę charakterystyczną oraz wykonać z różnych materiałów model przestrzenny.

• wolontariusze
          • Wycieczka wolontariuszy do Krzyżowej 7.06.2023

12.06.2023

Czy wiesz, że na terenie powiatu świdnickiego znajduje się autentyczny fragment muru berlińskiego? A czy jest Ci znane, jakie ważne wydarzenie miało miejsce w Krzyżowej w 1989 roku? Ile lat liczy neobarkowy pałac? Co działo się w posiadłości rodziny von Moltke w czasie drugiej wojny światowej? Na te i inne pytania młodzież klas ósmych uzyskała odpowiedzi podczas wycieczki do Krzyżowej. Oprócz zapoznania się w historią Krzyżowej uczniowie spędzili miłyczas przy ognisku oraz szlifując taniec integracyjny zwany Belgijką, który zostanie zaprezentowany podczas balu.

• Zakończenie 3 klasy
          • UROCZYSTOŚĆ ZAKOŃCZENIA PIERWSZEGO ETAPU KSZTAŁCENIA W KLASIE 3B

11.06.2023

7 czerwca 2023 r. godzina 17.00. w szkolnej auli rozpoczyna się uroczystość zakończenia pierwszego etapu kształcenia w klasie 3B pt."Czas wspomnień". Na to spotkanie licznie przybywają całe rodziny uczniów klasy 3b: rodzice, rodzeństwo, dziadkowie. Trzecioklasiści wierszami i piosenkami przypominają sobie i gościom trzy lata wspólnie spędzone pod okiem wychowawczyni p. Iwony Monety. Wszyscy zebrani z ogromnym zaciekawieniem oglądają prezentację multimedialną ze zdjęciami z trzech lat nauki. To niewiarygodne, jak bardzo zmienili się przez 3 lata uczniowie, jak wiele się nauczyli i przeżyli razem. Uroczystość jest bardzo wzruszająca, w oczach dzieci i wielu przybyłych pojawiają się łzy, które ciężko opanować. Na koniec uczniowie śpiewają budzącą niesamowite emocje piosenkę, której słowa na długo zapadną w ich pamięci:

• koncert chóru szkolnego
          • Koncert

11.06.2023

06 czerwca w auli szkoły odbył się koncert chóru szkolnego "Libro di muzica" dedykowany w szczególności mamom występujących uczniów. W wykonaniu uczniów zaproszeni goście wysłuchali:

1. T. Gummesson "Rankiem"

2. J. Świder "Marsz"

3. J. Świder "Polka wiosenna"

4. M. Nowakowski "Zoologiczny talent"

• Franek Halicki
          • Wielki sukces Franka Halickiego!

08.06.2023

Ogromne gratulacje dla Franka Halickiego, ucznia klasy 7b,który zajął pierwsze miejsce w klasie F1A juniorów podczas XXI Ogólnopolskich Zawodów Modeli Swobodnie latających – Memoriału Romana Straburzyńskiego. W memoriale wzięło udział 55 zawodników z 15 klubów modelarskich z całej Polski, a zawody zaliczane są do Pucharu Polski.

• pracownia odzieżowa
          • W autorskiej pracowni odzieżowej KORTAS

07.06.2023

6 czerwca na zaproszenie Pani Agnieszki Kortas klasa III A wybrała się do pracowni odzieżowej. To ostatnia już lekcja zawodoznawcza z cyklu ,,Poznajemy zawody naszych rodziców’’. Spotkanie to miało na celu przybliżenie dzieciom pracy projektanta, krawca i zapoznanie z urządzeniami potrzebnymi do szycia. Dzieci z wielkim zaciekawieniem przypatrywały się, jak pracuje zespół Pani Agnieszki oraz przyglądały się poszczególnym etapom powstawania ubrań i przyborom krawieckim. Z bliska zobaczyły maszyny do szycia i dowiedziały się, co jest potrzebne do uszycia odzieży oraz jak działa żelazko parowe. Pani Agnieszka z zainteresowaniem opowiadała dzieciom o naturalnych materiałach i ich własnościach. Dzieci próbowały również swoich sił w projektowaniu. Powstały bardzo ciekawe prace. Wycieczka wszystkim dostarczyła wielu wrażeń.
            Dzieci z klasy III A wraz z wychowawczynią serdecznie dziękują Pani Agn

• wycieczka klas 8
          • Poznaj Polskę - wycieczka klas ósmych

05.06.2023

W dniach 29 - 31 maja uczniowie z klasy 8 „b” i „e” w ramach projektu edukacyjnego Poznaj Polskę pojechali na trzydniową wycieczkę do Krakowa, Zakopanego i Wieliczki.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Kraków. Pani przewodniczka oprowadziła nas m. in. po Wawelu. Następnie poszliśmy na Rynek i zwiedziliśmy Kościół Mariacki, w którym zdobienia zaprojektował sam Jan Matejko. Na końcu zobaczyliśmy dziedziniec Collegium Maius, czyli najstarszą część Uniwersytetu Jagiellońskiego.Drugiego dnia pojechaliśmy do Zakopanego, gdzie zobaczyliśmy willę Atma, czyli dom słynnego, polskiego kompozytora, Karola Szymanowskiego. Następnie wędrowaliśmy do Doliny Strążyskiej, skąd mogliśmy podziwiać piękne, tatrzańskie widoki. Zobaczyliśmy również słynną skocznię narciarską. Mieliśmy również okazję pospacerować po Krupówkach. Ostatniego dnia naszej wycieczki wybraliśmy się do Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie zdoby

• Partnerzy i programy, w których bierzemy udział

• Rzecznik Praw Dziecka
      • Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej
    • Librus Synergia
    • Biuletyn informacji publicznej
    • INSTRUKCJA LOGOWANIA DO SYSTEMU LIBRUS SYNERGIA dla rodziców i uczniów

logowanie_Synergia_pl.pdf

Aleksander Jezierski kl. 5a

Maksymilian Jezierski kl. 8c

III miejsce ex aequo

w miejskim Konkursie Genealogicznym "Polska to przeszłość. dzisiaj i jutro- Polska to Ty i ja, Polska to my"

SZYMON ZEMSTA KL. 6B

3 MIEJSCE W II ETAPIE WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU "ZNAM HISTORIĘ POLSKICH SYMBOLI NARODOWYCH"

ZDOLNY ŚLĄZAK Z JĘZYKA POLSKIEGO

Iga Pełka kl. 6c

II MIEJSCE W KONKURSIE ORTOGRAFICZNYM

KRZYSZTOF MARCJAN KLASA 2c

I MIEJSCE W MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE RECYTATORSKIM "WESOŁA KOKOSZKA"

Laureat Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego Przywrócić głos Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii.

Maksymilian Jezierski

MARTNA PUŁACZEWSKA KL. 8b I SZYMON DOROBEK KL. 8d

LAUREACI KONKURSU ZDOLNY ŚLĄZAK Z CHEMII

Uczeń kl.7c Maksymilian Jezierski

I miejsce w wojewódzkim konkursie "Znam historię polskich symboli narodowych"

MAKSYMILIAN JEZIERSKI KL. 7 c

I MIEJSCE W SZKOLNYM KONKURSIE "MOJA WIZJA NOWOCZESNEJ BIBLIOTEKI"

KRYSIA KONIUCH KL. 5c

WYRÓŻNIENIE W ELIMINACJACH MIEJSKICH XXV DOLNOŚLĄSKIEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO "PEGAZIK"

KONKURS "SKĄD MÓJ RÓD"

Martin Michalski kl. 8c i Anastazja Jaworska kl.8c - wyróżnienie

Szymon Piekielnik kl. 8c - 3 miejsce

Drużyna klasy 4c

I miejsce w szkolnym konkursie dla klas czwartych " Znam mój kraj"

2 miejsce w konkursie na kibicowanie podczas 6.RST Półmaratonu Świdnickiego

Maksymilian Jezierski kl. 7c

finalistą Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego dla młodzieży „Katyń 21”

w kategorii tematycznej:

„Kłamstwo Katyńskie wczoraj i dziś”

w  formie prezentacji multimedialnej.

GABRIELA GÓRKA KL. 3 B

WYRÓŻNIENIE

W WOJEWÓDZKIM KONKURSIE PLASYCZNYM

"WAKACYJNA POCZTÓWKA Z PARKU KRAJOBRAZOWEGO DOLNEGO ŚLĄSKA"

II miejsce w zawodach piłki nożnej

II MIEJSCE

W GRZE TERENOWEJ - "W pogoni za cytatem"

Tymoteusz Strauss kl. 8b

Wojciech Majewski kl. 8b

• UWAGA SMOG!!!

Sprawdź aktualny stan powietrza w Świdnicy!